Minder afleiding door rommel, licht(er) leven, ruimte maken voor dat wat belangrijk is.
Ik richt me met mijn werk op ondernemende vrouwen want dat vind ik gewoon de allerleukste vrouwen.
Minimaliseren, opgeruimd en goed georganiseerd zijn komt de business ook ten goede, sterker nog: daar begint het mee.

Chaos heeft altijd haast. 
Dat is geen goede basis om een bedrijf te runnen en te laten groeien.
Het kost je tijd, klanten, geld en energie.
Je zult gewoon bepaalde structuren en systemen moeten hebben om professioneel te kunnen werken en prettig te leven.

Nu kan het nogal overweldigend voelen om orde te gaan scheppen.
Je moet weten dat als je gaat opruimen, er altijd eerst méér chaos ontstaat.
Dat is gewoon een feit.

Stel, je gaat je kantoor opruimen.
Je leegt de kasten en lades, er ontstaat een berg met spullen.
Je komt iets tegen en denkt: 'dit hoort hier niet, dit hoort in de keuken.'
Actiegericht als je bent, besluit je meteen maar even naar de keuken te lopen om dat ding op te ruimen. 
Het kan maar gebeurd zijn!
In de keuken trek je de la open en je ziet dat daar óók van alles ligt dat opgeruimd mag worden.
Voor je het weet ligt die la omgekiept op de keukentafel en heb je een nieuwe stapel, in een andere ruimte dan jouw kantoor.

En dan, na een paar uur, is de tijd voorbij en zit je met nog meer plekken die opgeruimd moeten worden!
Dát was niet de bedoeling, je voelt je overspoeld en geïrriteerd en denkt 'laat maar, ik stop ermee, zoek het uit.'

Laat me je een van de belangrijkste principes van opruimen vertellen: 
Blijf in de ruimte die je aan het opruimen bent.

Spullen die daar niet horen leg je bij de deur en die breng je weg als je klaar bent.
Die worden dan wel een andere keer opgeruimd.
Blijf in de ruimte die je gaat opruimen en zorg dat je dáár aan het eind van de tijd resultaat ziet.
Dat motiveert om door te gaan.

Ik heb het zo vaak gezien en ik begrijp het wel want je bent nu in een opruim-bui en dus wil je daar nu meteen gebruik van maken!
Zet dus maar een STOP bord bij de deur, hou je aandacht daar waar je hebt gekozen om op te gaan ruimen en laat de rest voor een andere keer.
Geef jezelf credits voor wat je allemaal hebt gedaan.

Ik ben benieuwd of jij wel eens in deze valkuil bent getrapt, laat je me het in een reactie weten?
Vind jij dit blog waardevol?
Leuk om een reactie van je te lezen, laat deze gerust achter!
En je kunt dit blog delen in jouw netwerk, dankjewel daarvoor.

Heb je een vraag?
Ik help je graag verder in een nieuw blog, stuur me een berichtje!
Kijk ook eens op
mijn Youtube kanaal voor meer tips en inspiratie.

0 Comments

Leave a Comment